13 Mart 2013 Çarşamba

AHMET ÜMİT ...

              Bakalım kiminle yolculuğa çıkmışım son günlerde, Ahmet Ümit ile Bir Ses Böler Geceyi ve Çıplak Ayaklıydı Gece .... iki kitap birden yazıyordu üzerinde netten alırken ben set zannetmiştim meğer gerçekten yapışıkmış. Yazarın iki kitabını beraber basmışlar biri bir yüzden başlıyor oteki diğer yüzden ikiside çerez tarzı kısacık kitaplar birde Ahmet Ümit olunca sürekleyip götürüyor sizi tabiki ...çıplak ayaklıydı gece yazarın ilk öykü kitabı ...iki kitaptada sosyalist gençlikten ve 12 eylül darbesi öncesi olan olaylardan ve bu gençlerin yaşadıklarından bahsediliyor ... içki fasılları falan var ve müstehcen sayfalarda yoğundu sanki biraz ama ben beğendim yinede... Bir ses böler geceyi kitabında alevilik inancındanda bahsediliyor bir nebze ben hiç bilmiyordum biraz bilgi edinmiş oldum bu inanç hakkında ...mistik bir olay örgüsü vardı...
             Mesela dörk kapı kırk makam olayı varmış...dört kapı şu şekilde sıralanıyor  :
- şeriat kapısı -tarikat kapısı - marifet kapısı - hakikat kapısı . kapılardan yola çıkarak  kamil insan mertebesine ulaşmayı anlatmışlar ve ''Hakikat ,Hakk'ın insana göründüğü kapıdır .''(syf:135)






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder