2 Nisan 2013 Salı

SEZAİ 'NİN ROZA'SI...

MONA ROSA
Mona Rosa. Siyah güller, ak güller.
Geyve'nin gülleri ve beyaz yatak.
Kanad
ı kırık kuş merhamet ister.
Ah senin yüzünden kana batacak.
Mona Rosa. Siyah güller, ak güller.

Ulur aya kar
şı kirli çakallar,
Ürkek ürkek bakar tav
şanlar dağa.
Mona Rosa bugün bende bir hal var.
Ya
ğmur iğri iğri düşer toprağa,
Ulur aya kar
şı kirli çakallar.

Açma pencereni perdeleri çek,
Mona Rosa seni görmemeliyim.
Bir bak
ışın ölmem için yetecek.
Anla Mona Rosa ben öteliyim.
Açma pencereni perdeleri çek.

Zeytin a
ğaçları, söğüt gölgesi,
Bende ç
ıkar güneş aydınlığına.
Bir ni
şan yüzüğü bir kapı sesi.
Seni hat
ırlatır her zaman bana.
Zeytin a
ğaçları, söğüt gölgesi.

Zambaklar en
ıssız yerlerde açar
Ve vard
ır her vahşi çiçekte gurur.
Bir mumun ard
ında bekleyen rüzgar,
I
şıksız ruhumu sallar da durur.
Zambaklar en
ıssız yerlerde açar.

Ellerin, ellerin ve parmaklar
ın
Bir nar çiçe
ğini eziyor gibi.
Ellerinden belli olur bir kad
ın,
Denizin dibinde geziyor gibi.
Ellerin, ellerin ve parmaklar
ın.

Zaman ne de çabuk geçiyor Mona.
Saat onikidir söndü lambalar
Uyu da turnalar girsin rüyana,
Bakma tuhaf tuhaf gö
ğe bu kadar.
Zaman ne de çabuk geçiyor Mona.

Ak
şamları gelir incir kuşları,
Konarlar bahçemin incirlerine.
Kiminin rengi ak kiminin sar
ı.
Ah beni vursalar bir ku
ş yerine.
Ak
şamları gelir incir kuşları.

Ki ben Mona Rosa bulurum seni
İncir kuşlarının bakışlarında.
Hayatla doldurur bu bo
ş yelkeni.
O masum bak
ışların su kenarında.
Ki ben Mona Rosa bulurum seni.

K
ırgın kırgın bakma yüzüme Rosa.
Henüz dinlemedin benden türküler.
Benim a
şkım uymaz öyle her saza.
En güzel
şarkıyı bir kurşun söyler.
K
ırgın kırgın bakma yüzüme Rosa.

Art
ık inan bana muhacir kızı,
Dinle ve kabul et itiraf
ımı.
Bir so
ğuk, bir mavi, bir garip sızı
Alev alev sard
ı her tarafımı.
Art
ık inan bana muhacir kızı.

Ya
ğmurlardan sonra büyürmüş başak,
Meyvalar sab
ırla olgunlaşırmış.
Bir gün gözlerimin ta içine bak
Anlars
ın ölüler niçin yaşarmış.
Ya
ğmurlardan sonra büyürmüş başak.

Alt
ın bilezikler o kokulu ten
Cevap versin bu ku
ş tüyüne.
Bir tüy ki can verir gülümsesen,
Bir tüy ki kapal
ı geceye güne.
Alt
ın bilezikler o kokulu ten.

Mona Rosa. Siyah güller, ak güller.
Geyve'nin gülleri ve beyaz yatak.
Kanad
ı kırık kuş merhamet ister,
Ah senin yüzünden kana batacak.
Mona Rosa. Siyah güller, ak güller.
Sezai Karakoç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder