5 Mart 2013 Salı

YENİDEN KEŞİF

                   Yine ben bir kitap paylaşımı için buradayım ...Bugünki kitabım epey önceden okudugum bir İlber Ortaylı kitabı olan Osmanlı'yı Yeniden Keşfetmek .Uuzunnnnnn zamandan beri sadece kendi aldığım ve benim olan kitapları okuduğum için ve bu kitabı bir abi bana getirip bunuda oku Hilal seversin dediği için bir iki günde okuyup iade ettiğim not almadığım ve ve benim olmadığı için altını çizemediğim bir kitap .
İpek başörtüsü kullananlar ve kendi kitaplarını okumaya alışanlar bilirki ikisinede alışınca bir başkası elinize eğreti gelir ...nasıl mı şöyle ki ipek başörtüsü çok dökümlü durur kolay yapılır ve şıktır ayrıca ipeğin dokusal olarak bıraktığı hissiyatı alışınca bırakmak gerçekten zordur başka türde şeyler taktığınızda garip durur başınızda ve kendi kitabını okuyan üzerine not alıp satır altlarını çizen insanda başkasının kitabını okurken bir yabancılık hisseder yani en azından ben öyle hissediyorum artık. Kitapların altını çizmeyi sakın hoyratça bir hareket olarak görmeyin ben önceleri öyle görür hiç kıyamazdım ama sonra alıştım şimdi satır aralarında çizikler olmayan bir kitap okunmamışa eş değer oluyor benim için ...ve beğendiğim yerlerin altını çizince geriye dönüşler kolay ve eğlenceli oluyor ....
                    neyse ne de çok konuştum ben yine gelelim kitaba ben hiç İlber Ortaylı okumamıştım açıkçası beklentimi pek bulamadım içerisinde çok harika anekdotlar var ama bilgi verme amacını geçememiş gibime geldi ve bazı yerlerde çok sıkıldım okurken .Lisede okuyan arkadaşlara tavsiye ederim Osmanlı hakkında hem kısa hem çok bilgicik içeren bir kitap ama ben tarihi roman düzeneği içerisinde okumayı öyle özümsemişimki belkide bu yüzden garipsedim ...
                   Yinede herkese tavsiye ederim belirli bir emek var ortada ve herşeyden öte koca bir tarihçi var emeğine ve bilgisine saygı duyuyorum ...sanada iyi okumalar efendim :)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder